Medlemsskap

Medlem i Equmeniakyrkan Torsborg

Vare sig du handlar på Apoteket, Dressman eller Clas Ohlsson får du frågan om du är medlem. Jag har lagt märke till att när en kund säger "nej" brukar expediten fråga: "Är det något du vill bli?"

Till oss i Equmeniakyrkan Torsborg, kan du komma och vara med på våra olika samlingar utan att vara medlem. Men nu kommer i alla fall frågan: Är det något du vill bli?

Ingen behöver vara perfekt för att bli medlem i vår församling. Då vore vi utan medlemmar. Det räcker med att du tror på Jesus som Herre och Frälsare. Om du tycker att din tro är liten och svag så är du i gott sällskap.

Vill du bli medlem i vår församling behöver du bara prata med församlingsföreståndaren eller ordförande.

I gudstjänsten söndagen den 21 april har vi planerat att välkomna nya medlemmar - då kan du passa på, men tala med föreståndare eller ordförande först.